اقتصادی

پلیس در ۱۰ مورد اجازه استفاده از سلاح را دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله آنلاین

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در جلسه امروز (دوشنبه 18 بهمن ماه) دیوان عالی کشور با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت روز نیروی هوایی گفت: … در تاریخ نامی برای خود دست و پا کرده و در نتیجه نیروهای ظالم فرو ریخته و امید مردم انقلابی دو چندان شده است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دشمنان و شیاطین شما در 40 سال گذشته تمامی توطئه ها و توطئه ها علیه انقلاب و مردم ما را ناکام گذاشته اند، بداخلاقی ها، دشمنان لجوج و بدخواهان برای ایجاد یأس و ناامیدی، با تمرکز بر تلاش و کوشش خود به فساد اشاره کرد. و فحشا در جامعه ما راه مقابله با این توطئه دشمن را افزایش بصیرت و آگاهی عنوان کرد.

رئیس قوه قضائیه همچنین صنف خود را از دشمنان متعصب در اسرع وقت به فریب خوردگانی که در راستای نیات و خواسته های کشورمان و دشمنان مردم و بدخواهان عمل می کنند جدا کرد و پس از دریافت نصیحت با دشمنان خود همراهی خواهند کرد. و مردم و قانون در صورت نیاز با آنها برخورد خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پی جلسه امروز دیوان عالی کشور شهادت افسر نیروی انتظامی علی اکبر رنجبر را تبریک و تسلیت به خانواده وی، ارتش و نیروی انتظامی انجام داد. اهمیت امنیت در همه جوامع کردی: مردم و گاردهای ملی ما در نیروهای نظامی و انتظامی در تمامی مناطق ایران اسلامی برای برقراری امنیت و نظم اجتماعی سخت تلاش می کنند و واضح است که باید از احترام، اقتدار لازم برخوردار باشند. تجهیزات، آموزش و همکاری رسانه ها. همه صاحبان مری و تریبون باید برای تقویت رابطه بین مردم و ارتش آموزش ببینند و برنامه ریزی کنند. به گونه ای که دیدن آنچه در فرث اتفاق افتاده را سخت می کند.

آمادگی قضایی برای اصلاح یا تصویب قوانینی برای افزایش اختیارات پلیس

قوه قضائیه با تاکید بر اینکه قانون برای تقویت نیروی انتظامی آماده اصلاح یا تصویب است و رئیس قوه قضائیه ظرفیت قانونی موجود برای تضمین قدرت نظامی و انتظامی را قابل توجه دانست و اشاره کردم که وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با اشاره به قانون «استفاده افسران نظامی از سلاح در موارد اضطراری» مصوب سال 1373 در این خصوص با حضور نیروی انتظامی در 10 مورد، با تاکید بر ماده 3. مأموران نیروی انتظامی حق استفاده از سلاح مندرج در تبصره سوم بند 10 این ماده قانونی را دارند. مأموران کلانتری مسلح در کلیه موارد مذکور در این قانون اولاً مجاز به استفاده از سلاح در مواقعی هستند که موظف به استفاده از آن هستند و ثانیاً در صورت امکان «تیراندازی هوایی» تبصره ای که مقرر می دارد جهت و جهت داشته باشید. “تیراندازی از کمر تا پایین” و “تیراندازی از کمر به بالا” را رعایت کنید.

افسرانی که طبق قانون از سلاح استفاده می کنند هیچ گونه مسئولیت کیفری و مدنی ندارند.

رئیس کل دادگستری همچنین ماده 12 قانون بکارگیری سلاح توسط افسران نظامی را در مواقع لزوم دور زد و تاکید کرد ضابطان استفاده کننده از سلاح طبق مقررات این قانون مسئولیت کیفری و مدنی ندارند.

در این راستا، رئیس قوه قضائیه نمونه هایی از تروریست ها، گروگان ها و اشرار را ذکر می کند که از دستورالعمل های مندرج در بند 3 بند 3 بند 10 قانون استفاده از سلاح های مسلحانه پیروی نمی کنند. افسران پلیس را در موارد ضروری برای افسران امنیت عمومی مجبور کنید. ، به دادستان ها و مراجع قضایی سراسر کشور تاکید شد که بر اساس ماده 12 این قانون به این ماموران پلیس توجه کنند.

رئیس کل دادگستری همچنین به مواد 6 و 7 قانون استفاده از سلاح در مواقع لزوم توسط افسران نظامی اشاره کرد. ماده ای که «اجازه تیراندازی به وسیله نقلیه برای توقف توسط مأمور پلیس» و «تاکید بر اینکه پلیس در هنگام استفاده از سلاح می تواند تا حد امکان پای خود را بچرخاند» تصریح می کند.

ماموریت بازرس کل کشور برای همکاری همه جانبه با کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس

حجت الاسلام المسلمین مصنی اژه ای در ادامه جلسه امروز شورای عالی دادگستری به بازرس کل کشور دستور داد تا در موضوعات مختلف با کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس و هیات بازرسی و کمیسیون تحقیق و تفحص همکاری کامل داشته باشد و بر ضرورت و اهمیت همکاری با کمیته تحقیق و تفحص تاکید کرد. از. سازمان بورس “بازار سرمایه” با بیان اینکه نوسانات بازار سهام، کاهش شاخص ها و زیان بخشی از سرمایه گذاران و مردم یکی از دلایل اهمیت و ضرورت همکاری و حمایت کمیسیون تحقیق است، می گوید: گفت. سازمان بورس و بازار سرمایه. دو برابر شد.

دادستان کل کشور افزود: «عملیات کمیسیون تحقیق و پیشرفت تجاری»، «جلوگیری از تداخل و مشکل در تجهیزات بررسی شده» و «سهولت کار قضایی هنگام بررسی گزارش‌های کمیسیون تحقیق». تحقیق و تکمیل «سند» سه امتیازی است که در نتیجه حمایت قضایی و همکاری با کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس ایجاد می شود.

دادستان کل کشور به دادستانی کل توصیه کرد که در صورت لزوم علاوه بر بازرسی کل، با کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس نیز همکاری کامل داشته باشند.

از دیوان عالی استان البرز و دادستان کرج به خاطر اقدامات مجدانه در رفع موانع از بستر و حریم رودخانه چراس تشکر و قدردانی می نماییم.

از دیوان عالی استان البرز و دادستان کرج به دلیل اقدامات مجدانه و پیگیر برای رفع موانع از بستر رودخانه و حریم رودخانه چاروس که منبع آب شرب شهروندان تهرانی است، تشکر و قدردانی می کنیم. سخنان قاضی در جلسه امروز عدالت بود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای همچنین از دستگاه های دولتی برای تخریب داوطلبانه سازه های غیرمجاز در بستر رودخانه و رودخانه چالوس تقدیر و تشکر کرد و اقدامات مقتضی را برای اعمال قانون در این زمینه انجام داد و به دستگاه های دولتی توصیه کرد که تاکنون اقدامی نکرده اند. اقدامات برای رفع هر چه سریعتر موانع خودساخته حاشیه رودخانه چاروس به منظور عدم ورود قوه قضائیه.

در خصوص دستور آزادسازی سواحل رئیس جمهور، “از دولت انتظار داریم اقدامات لازم را در خصوص بستر رودخانه ها و مناطق تصرف شده توسط برخی ارگان ها و همچنین آزادسازی سواحل انجام دهد و این امر خطرات زیست محیطی ایجاد می کند و ترتیب مناسبی خواهد داد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: مراجع قضایی برای رفع مشکلات زندگی و رفع نیازهای اولیه اداری همکاران قضایی خود جدیت دارند. امیدواریم دولت و قوه مقننه برای تحقق این امر به همکاری و حمایت ادامه دهند. یک هدف مهم

حل مسائلی مانند جابجایی پادگان مشهد نباید منوط به مرور زمان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با اشاره به دستور هفته گذشته خود مبنی بر حل اختلاف جدی و فوری شهر مشهد با نظامیان بر سر انتقال پادگان مشهد از این شهر و جابجایی آن، بیان کرد: درگیری که در سال 1391 بین نیروهای نظامی و شهرداری مشهد در این منطقه وجود دارد از جدیت دوگانه برخوردار است و تمامی جلسات و اقدامات مربوط به این موضوع را ثبت می کند.

دادستان کل کشور گفت: حل و فصل مسائلی که 12 سال است حل نشده است مانند موارد ذکر شده نباید منوط به گذشت زمان باشد و باید نسبت به رفع سریع و جدی آنها اقدام کرد. ..

دکمه بازگشت به بالا