مجله کسب و کار

سرویس خواب راش چیست؟

درخت راش چیست؟

درخت راش که در انگلیسی به آن راش می گویند در اصل در اروپای مرکزی و غربی گسترش یافته و نمونه های آن را در جنگل های شمال کشورمان می توان یافت. زیرا قابلیت رشد در مناطق کم ارتفاع و کمی کوهستانی را دارد. متوسط ​​عمر یک درخت راش بین 100 تا 140 سال و ارتفاع آن بین 30 تا 35 متر است. وی در پاسخ به این سوال که درخت راش چیست؟ می توان گفت چوب راش دارای رنگی از زرد روشن تا سفید تیره است که پس از عمل آوری با بخار داغ در کارگاه به رنگ قرمز در می آید. این چوب دارای منافذ ریز بوده و چگالی آن حدود 0.73 گرم بر سانتی متر مکعب است. بسیار سخت و محکم با مقاومت بالا در برابر سایش است. اما می توان آن را به راحتی برش داد، گریل کرد، سوراخ کرد و برش داد.

به طور کلی، چوب راش به راحتی پردازش و لکه دار می شود. اگرچه چوب خام راش دوام کمی دارد، اما با فرآیند آغشته سازی می توان ماندگاری آن را افزایش داد. در حال حاضر این چوب به صورت چوب اره شده و روکش شده برای تولید انواع مصنوعات چوبی مانند مبلمان، کابینت، پارکت، روتختی یک نفره و دو نفره و … در بازار به فروش می رسد. سپس به سایر مزایا و معایب چوب راش اشاره می کنیم.

چوب راش چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از مواردی که چوب راش را از سایر چوب ها متمایز می کند رنگ آن است. پوست چوب راش به رنگ سفید است و رنگ داخلی آن زرد تا قرمز مایل به قهوه ای است. البته در نوع چوب راش بیرونی ممکن است رنگ داخلی چوب روشنتر باشد. چوب راش در ساختار خود بی نظیر است. در واقع، سازگار است; بافتی یکنواخت و انعطاف پذیر دارد. از این رو، واقعاً خوب می‌تراشد و در حین مسواک زدن خیلی سریع نمی‌شکند.

کاربرد چوب راش چیست؟

حتما این ابهام در سر شما شکل گرفته است که چوب راش برای چه استفاده می شود؟ باید گفت که این چوب در فرآیند برش بسیار انعطاف پذیر بوده و با وجود وزن متوسط ​​یکی از بهترین گزینه ها در صنعت مبلمان محسوب می شود. از طرفی بافت صاف آن در کنده کاری و منبت کاری مبلمان به زیبایی کمک می کند. در حال حاضر از چوب راش ایران و آذربایجان بیشتر برای ساخت مبلمان، میز و تخت خواب مدرن و کلاسیک استفاده می شود. سایر کاربردهای چوب راش عبارتند از:

طراحی و اجرای نماهای داخلی، پله و پارکت

تولید لوازم و تجهیزات خانگی

تولید انواع ملحفه

مدل

ساخت پیانو

تولید انواع اسباب بازی

از جمله محصولات تولیدی بالسا می توان به سرویس خواب کاترین ساخته شده از چوب راش اشاره کرد. با خرید سرویس خواب دو نفره کاترین، سرویس خواب کودک یا نوجوان کاترین و سرویس کودک کاترین از کیفیت، ظاهر و دوام برتر این محصول بهره مند خواهید شد. بنابراین لازم نیست نگران کیفیت و دوام ساختار سرویس کاترین باشید. حداقل یک دهه برای شما دوام می آورد و خوابی آرام به شما می دهد.

فواید چوب راش چیست؟

از نظر تجربه، مزایای این نوع چوب طبیعی عبارتند از:

ظاهر خوب چو راش ظاهری خوب، صاف و متقارن دارد. به همین دلیل، الیاف شاهدانه رنگ خود را حفظ کرده و ظاهر خوبی دارند.

کیفیت بالا. چوب راش در برابر سایش مقاوم است و از نظر کیفیت و دوام واقعا استثنایی است. البته اگر این چوب خیس شود امکان کشش و انقباض آن وجود دارد.

کاربردهای فراوان. چگالی و سختی زیاد چوب راش به سرعت کف زمین خراشیده نمی شود و به دلیل قابلیت نگه داشتن میخ و پیچ برای مدت طولانی طرفداران زیادی در صنعت مبلمان دارد.

معایب چوب راش چیست؟

در زیر در مورد نکات مثبت در این زمینه صحبت خواهیم کرد:

برای ساخت محصولات فضای باز گزینه خوبی نیست. از آنجایی که در اثر رطوبت، تغییرات آب و هوا، گرد و غبار و کثیفی می تواند به سرعت پوسیده و تغییر رنگ دهد، بهتر است مثلاً در ساخت دیوارهای چوبی یا پله ها سراغ آن نروید. اگرچه چوب راش اصلاح شده یا فرآوری شده می تواند در برابر رطوبت مقاومت کند، اما بسیار گران است.

با گذشت زمان، بافت آن ترک خورده یا پیچ خورده می شود. اگر از چوب راش بدون رنگ و لاک و به صورت طبیعی استفاده شود به دلیل قرار گرفتن در معرض رطوبت باعث ترک خوردن و ترک خوردن و یا حتی خمیدگی بافت آن می شود.

کار با چوب راش در برخی افراد باعث مسمومیت می شود.

در مقایسه با سایر انواع چوب طبیعی، چوب راش سنگین است که کار با آن دشوار است.

در مورد انواع چوب راش بیشتر بدانید

از آنجایی که درختان بلوط بیش از 650 گونه دارند، به طور طبیعی انواع مختلفی از بلوط وجود دارد. با توجه به خصوصیاتی که در قسمت های قبل ذکر شد، کاملاً مشخص است که چوب راش را می توان چوب مناسبی برای ساخت بستر دانست. در ادامه در مورد انواع آن به تفصیل صحبت خواهیم کرد.

چوب راش ایرانی

زنبورهای ایرانی بافت ظریف و یکنواختی دارند و معمولاً از بیرون سفید تا صورتی و از داخل زرد تا صورتی یا قرمز هستند. اگرچه کیفیت و ماندگاری موم زنبور عسل ایرانی ستودنی است، اما از آنجایی که ساختار آن نسبت به موم اروپایی گره های بزرگتری دارد، ممکن است بر جذب رنگ و یکنواختی محصول نهایی تأثیر منفی بگذارد. چگالی چوب راش ایران از 0.6 تا 0.75 گرم بر سانتی متر مکعب است.

راش اروپایی

اگرچه رنگ آن کمی روشن تر از بلوط ایرانی است اما پس از قرار گرفتن در معرض بخار تیره می شود. عمدتاً بلوط اروپایی انواع مختلفی دارد و عمدتاً بلوط آلمانی، گرجی و حتی ترکی به کشور ما وارد می شود. در این میان بلوط آلمانی دارای کیفیت بالا، تراکم بالا و مزایای منحصر به فردی است. به همین دلیل هزینه بیشتری دارد.

چوب راش ترک با اینکه ظاهری شبیه چوب راش آلمانی دارد اما کیفیت پایین تری دارد و محصولی مشابه چوب راش گرجستان است. راش گرجی اغلب برای ساخت میز، روکش مبل، در و پنجره استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین و ارزان ترین انواع چوب راش در ایران، راش گرجی است. در واقع گرچه در بافتش گره های زیادی ندارد، اما قدرتش به کتاب آلمانی و حتی کتاب ایرانی نمی رسد.

سرویس خواب راش تانیل چوب

فروشگاه اینترنتی تانیل چوب دارای انواع سرویس خواب های مختلف است که همگی با چوب راش ساخته شده اند. همچنین برای دیدن نمونه های بیشتر از محصولات با چوب راش میتوانید به سایت adairs مراجعه کنید.

آخرین کلمه…

در این مقاله سعی کردیم شما را با خصوصیات کلی و جزئی چوب راش آشنا کنیم تا این بار در خرید محصولات چوبی منزل یا محل کار خود دقت بیشتری به خرج دهید.

دکمه بازگشت به بالا